2010/01/15

Story of Stuff...

Mda... Conferinta pe teme climatice de la Copenhaga a fost un esec... liderii mondiali au chestii mai importante de facut decat grija pentru planeta asta... initiativa laudabila de a-i sensibiliza si-a gasit un abrupt sfarsit (pentru anul 2009 cel putin, cica ei mai incearca si in 2010)... "Conferinta ONU pentru schimbarile climatice din Copenhagen a luat sfarsit. Fara o intelegere corecta, ambitioasa si cu angajamente concrete, tot cei mai saraci ai lumii vor suferi cel mai mult in urma impactului schimbarilor climatice. Trebuie sa continuam sa punem presiune pe liderii nostri politici pentru a face dreptate pentru clima." declara Kofi A. Annan Si totusi... O alta initiativa care mi s-a parut ca merita mentionata... "Story of Stuff e un filmulet de 20 de minute care propune un tur virtual al costurilor reale care deriva din cultura nostra orientata spre consum, de la extractia resurselor pana la incinerarea deseurilor. - Annie Leonard, care in ultimii 10 ani a luptat cu amenintarile ecologice mondiale, prezinta ceea ce se indituleaza Povestea Chestiilor, o istorioara antrenanta, de multe ori umoristica despre "toate chestiile noastre — de unde vin si unde se duc atunci cand le aruncam"... asta ar fi o oarecare traducere a descrierii proiectului. Asta e filmuletul (am gasit o vers tradusa in romana pe Vimeo):

The Story of Stuff - Romanian from www.storyofstuff.ro on Vimeo.

Cateva chestii la care ma gandesc (dupa ce am vazut acest filmulet): - Intr-adevar filmul e despre americani. Insa cultura lor ne-a contaminat si pe noi. Modelul functioneaza perfect si in EU si in RO. - Intr-adevar avem o cultura orientata spre consum si distrugere. Intr-adevar trebuie sa utilizam un produs pana la epuizare, inainte de a decide sa il inlocuim. Nu de dragul nostru, ci al celor care vor veni dupa noi. - Orice initiativa de ecologizare la nivel mondial trebuie sa inceapa de jos - de la oamenii de rand - de la noi! Prin puterea exemplului ii putem antrena pe toti cei de langa noi! - (si evident ca am si o carcoteala) Exemplul cu monitorul nu e 100% bun - eu nu mi-as schimba un monitor pentru ca e CRT doar pentru ca arata ca o masina de spalat... ci pentru ca un LCD chiar ma deranjeaza mai putin la ochi (deaia acasa inca mai am un ditamai TV Sony Wega cu tub Trinitron de vreo 4 ani, nu o plasma sau LCD - Sony-ul inca isi face treaba). Numa' bine! PS: (Credits) URL-ul video-ului a fost primit pe Twitter de la Jethro_CDSS si ii multumesc pe aceasta cale. Video-ul tradus - gasit din intamplare pe Aprozarnet.com.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu