Azi am trimis un mail unui coleg de la departamentul IT pentru ca sa vina sa ii schimbe mouse-ul altui coleg.
[Hardware]
Colegul a venit cu un mouse nou, l-a inlocuit pe cel vechi - si gata. Fix 5 minute intre a trimite mailul si a avea mouse-ul nou instalat. O scurta intrebare - MERGE? DA. Bun, sa aveti o zi faina!
[Software]
Discutand cu colegii, imi imaginam cum ar fi fost tratat un astfel de task (daca era o problema de software)...
Ziua 1...
1. Clientul trimite mail - va rog schimbati mouse-ul.
2. Developerul trimite mail - rog specificati complet tipul mouse-ului: Serial/PS2/USB, 3_butoane/1_wheel/2_wheels, optic/cu_bila, brand, an fabricatie...
3. Clientul raspunde - USB, 1_wheel, in rest nu ma intereseaza
4. Dev intraba - OK, dar culoarea: alb/negru/gri...
5. Client - roz-bonbon cu picatele... daca ma gandesc bine sa fie facut de Dolce&Versace.
Ziua 2...
6. Dev - rog aprobati efortul de 14 zile lucratoare pt acest task
7. Client - caaat? pentru ce? pentru un mouse?
8. Dev - 2 ore rezervare bilete avion, 4 ore calatorie "remote", 2 zile set-up & initial design meetings, 4 zile implementare, 3 zile testare "remote", 4 ore calatoria inapoi "local", 1 zi set-up pe PC de test "locala", 2 zile teste "locale", 1 ora set-up pe PC client, 2 ore monitorizare ca produsul functioneaza as expected... PLUS 30% pentru evenimente neprevazute, bugfix (din categoria "Doamne-fereste").
8.A. Client - REMOTE? cum adica
8.B. Dev - conform requirements, mouse-ul trebuie proiectat si implementat la Dolce&Versace, deci "remote"
9. Client - m-am razgandit, nu mai vreau mouse.
10. Dev - atunci veti plati doar cele 2 zile de requirements gathering si research.
Noa cam asta ii diferenta...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu